اعتراض های کاربران

60 الی70 درصد تیکت اعتراض­ها مربوط به دلیل ردها و بررسی است که از این مقدار 10 درصد سمت تیم بررسی می­شود و خیلی وقتها با توضیح ساده به کاربر خود کاربر متوجه می­شود و مابقی به سمت مهرناز می­رود.

اکثر اعتراضات مربوط به دسته بندی و پرداخت است. چون معمولا افرادی که پرداخت کرده­اند معترض تر هستند.

بعد از اعتراض کاربر مثلا در زمینه رد آگهی به دلیل تکراری بودن، کارشناسان آگهی ها را بررسی و مقایسه می­کنند و اگر به این نتیجه برسند که به اشتباه رد شده است مجدد آگهی را با نتیجه بررسی شان به تیم بررسی می فرستند. 

در مواردی که آگهی به دلایل مختلف رد می­شود و به مرحله انتشار نمی­رسد زمانیکه کاربر زنگ می­زند به اشتباه سوال می­کند "چرا آگهی­اش حذف شده است؟"

تغییر دسته بندی

اغلب موارد کاربر متوجه تغییر دسته بندی توسط ناظر نمی­شود و فکر می­کند خودش آگهی را در دسته بندی درست ثبت کرده است بنابراین اعتراضی ندارد، گاهی اوقات هم در دسته بندی اشتباه ثبت کرده و تیم ناظر تصحیح و آگهی را منتشر کرده­اند، کاربر شاکی می­شود و در اعتراضش بیان می­کند "در دسته بندی قبلی تماسهای بیشتری داشتم و فیدبک بهتری می­گرفتم و با تغییر دسته بندی توسط شما تماس‌هایم کاهش پیدا کرده است.

پاسخ کارشناس به کاربر: اگر آگهی قبلا منتشر شده بوده و بعد از ویرایش این تغییر انجام شده است، لازم است برای کاربر توضیح داده شود "طبق شرایط راهنما همانطور که توضیح دادیم ناظر می­تواند بسته به نیاز متن، دسته بندی و ... را تغییر دهد. بعد هم گفته می­شود که ناظر آگهی­ شما  را در دسته بندی درست گذاشته است و شما میتوانید  در همان دسته آگهی­های مشابه با آگهی خودتان  را مشاهده کنید. اگر بازهم کاربر راضی نشد و کارشناس پاسخگو هم شک کرد که اشتباه بررسی شده است، میتوان مجدد به تیم بررسی ارجاع داد تا مجدد چک کنند و اگر باز هم همان پاسخ قبلی را دادند باید به کاربر گفت که امکانش نیست و بر اساس مشابهت و میزان بازدید و ... در این دسته بندی قرار می­گیرد.

اشتباه در دسته بندی­هایی که نیاز به پرداخت هزینه دارند

بین خدمات و استخدام و کاریابی بسیار اشتباه صورت می­گیرد و به نظر مسئولین دیوار اسم دسته بندی­ها مشکل دارد. بعضی موارد در دو دسته بندی همزمان منتشر می­شود. دسته استخدام و کاریابی کمی باعث شبهه می­شود. مثلا کاربری شغل­اش نقاشی ساختمان است و می­خواهد خودش را به عنوان نقاش ساختمان برای پیدا کردن کار معرفی کند.دسته بندی صحیح چون ارائه دهنده خدمات است دسته خدمات می­باشد ولی به دلیل وجود واژه کاریابی در دسته استخدام وکاریابی ثبت می­کند. هزینه ثبت آگهی در دسته خدمات 10000 تومان و در دسته استخدام 15000 تومان است. برای رضایت کاربران کد هدیه 15000 تومانی به یک کد 10000 تومانی برای ثبت در دسته خدمات و یک کد 5000 شکسته می‌شود.

آگهی تکراری 

بررسی و رد چنین آگهی­هایی توسط مهرناز و ناظر انجام می‌شود. مهرناز بر اساس مشابهت بین آگهی­ها، آگهی را مشاهده و رد می­کند و در املاک به شدت خطای بالایی دارد چون ویژگی­های خانه­ها شبیه هم است. 

مهرناز آنالیز عکس را انجام نمی­دهد، بنابراین آگهی­های بدون عکس به سمت مهرناز می­رود(در عمل این اتفاق زیاد رخ می دهد )، همچنین روی دسته بندی­ها هم هیچ نظارتی ندارد مگر اینکه سیستم مشکل داشته باشد. تعداد چنین آگهی­هایی خیلی کم است و در صورت بروز نظر مهرناز روی دسته بندی لازم است کارشناسان اطلاع دهند تا تیم فنی برای رفع مشکل بررسی­های لازم را انجام دهند.

یکسری مشکلات در بررسی آگهی های تکراری است، مخصوصا در مورد بنگاه­های املاکی­ که آگهی زیادی با شماره­ها و ایمیل­های مختلف ثبت می­کنند. موقع بررسی ابتدا متن و سپس شماره تماس، ایمیل، آیپی، شناسه دستگاه را مطابقت می­دهند و اگر بین آگهی­های تکراری یکی از مشخصه­ها مشترک باشد آگهی تکراری است. مثلا اگر کاربری که بنگاه املاک دارد و موقع ثبت آگهی تکراری شماره تماس و ایمیل را عوض کند در صورتیکه با آیپی یکسانی آگهی­ها ثبت شده باشند به دلیل تکراری بودن رد می­شود. زمانیکه کاربر شاکی می­شود نباید توضیح داده شود که آیپی یکسانی داشته است زیرا روش تشخیص دیوار را یاد می­گیرد.میتوان به او گفت اطلاعات ثبت آگهی­ات ثابت است و تنها تغییر شماره و ایمیل کافی نیست. مثلا کاربری معترض با دو شماره و ایمیل مختلف آگهی­اش را در دو شهر مختلف ثبت کرده است و بر اساس ایپی تشخیص داده می­شود آگهی تکراری است و آگهی­اش رد شده است.

 املاکی­ها در کامل کردن متن آگهی مقاومت می­کنند چون نگران دزدین اطلاعاتشان توسط املاکی دیگری هستند. توصیه دیوار این است که مشخصات را کامل بنویسند اما آدرس را تقریبی ثبت کنند. 

یکسری آگهی­ها که تکراری شناخته می­شود کاربر ابتدا آگهی­ای را ثبت می­کند که اطلاعاتش ناقص است و مجدد همان آگهی را با اطلاعات کاملتری ثبت می­کند.دیوار بناچار باید آگهی دوم را منتشر کند و نمی­تواند به کاربر بگویند آگهی قبلی­ات را حذف کن. خود ناظر هم دستی نمیتواند حذف کند مگر اینکه پیشنهاد داده شود اطلاعات را کاملتر ثبت کن مثلا در آگهی املاک، بین خانه­های مختلف ویژگی­هایی را ثبت کن که مشابه تشخیص داده نشوند.

لینک وبسایت

درج لینک وبسایت در آگهی نیاز به پرداخت هزینه و ثبت آگهی در دسته خدمات می­باشد. این قانون باعث می­شود تعداد ثبت لینک کمتر شود و کیفیت بالاتر برود. مثلا لباس فروشی و شال فروشی که هر روز عکس می­گذاشتند با قانون پرداخت، برایشان به صرفه نیست هر روز اگهی بگذارند. با اجرای این قانون کاربران زیادی اعتراض داشتند چرا درج لینک نیاز به پرداخت هزینه دارد؟ یا چرا دیوار پول می­گیرد و ... 

در زمان بررسی آگهی، ناظرین می­توانند آگهی­هایی که لینک وبسایت دارند را چک کنند بنابراین امکان حذف یا رد آگهی­هایی که قبل از اجرای این قانون بدون پرداخت هزینه لینک وبسایت داشتند و منتشر شده بودند نمی­باشد. اگر آگهی با ویرایش به صف بررسی برود، امکان بررسی و رد آگهی وجود دارد. یا ممکن است کاربری تاریخ ثبت آگهی­اش برای قبل از وضع قانون بوده و لینک وبسایت را بدون پرداخت هزینه دارد و آگهی­اش را بعد از وضع قانون نردبان کرده است. در چنین مواقعی  کاربران شاکی به اشتباه فکر می­کنند که اکنون آگهی را ثبت کرده است. 

ابتدا دلیل رد برای لینک وبسایت از جنس آرشیو شده بود و کاربران شاکی بودند که آرشیو نشود و فقط دلیل رد را به آنها بگویند تا تغییر دهند. بعد از این اعتراض­ها دلیل رد  به "نیاز به تغییر" تغییر یافت. 

کاربر میتواند آیدی تلگرام بگذارد اما کانال و گروه قطعا رد می­شود مگر اینکه در دسته خیریه با یکسری قوانین باشد. اشاره به تلگرام بصورت غیر مستقیم هم  مشکلی ندارد و تایید می­شود. مثلا برای دیدن نمونه کارهای بیشتر با من تماس بگیرید. مشخص است که قطعا می­خواهد از طریق تلگرام ارتباط برقرار کند اما چون غیر مستقیم است اشکالی ندارد اما اگر در خدمات اشاره مستقیم داشته باشد رد می­شود. یا اگر در متن آگهی بگوید اگر سوالی بود  به شماره من تلگرام بزنید یا پیام بدهید در این صورت متن آگهی بررسی می­شود که خدماتی را ادائه می­دهد و آگهی رد می­شود.

درج مکرر

یکسری کاربران پشت سرهم چندین بار آگهی ثبت می­کنند و متوجه زمانبر بودن فرایند انتشار نیستند و در این زمان ممکن است به دلیل اشتباه کاربر  آگهی اول به دلیل تکراری بودن و مابقی با دلیل درج مکرر رد ­شود.

قانون انتشار یک آگهی در یک شهر

هدف از وضع این قانون حمایت از کسب و کار محلی، می­باشد. مثلا کاربری که  نمایندگی سراسری کالایی را دارد نتواند  آگهی­اش را در همه شهرها بگذارد تا کل اجناسش را بفروشد و برای فروش بقیه نمایندگی­ها مشکل ایجاد شود.  اجرای این قانون، به تحقق هدف­های دیگر دیوار که خرید حتما حضوری انجام شود کمک می­کند زیرا در اینصورت کاربران ترجیح می­دهند آگهی کالایشان را در شهر خودشان ثبت کنند. حتی علاوه بر یک شهر در چند محله هم نمیتوان آگهی گذاشت و به عنوان تکراری رد می­شود.

کاربران اغلب  علاقه دارند مواردی که از جنس کالای فیزیکی نیست را در شهرهای مختلف آگهی بدهند و اگر این امکان بود که انحصار ایجاد شود، کسب و کارهایی که در حال رشد بودند با شکست مواجه می­شدند. 

حذف آگهی 

بعد از انتشار آگهی­ اگر تعداد گزارشات تخلف بیش از 5 عدد باشد آگهی حذف می­شود. دیوار هیچ مسئولیتی در قبال هزینه پرداختی ندارد و بازپرداخت انجام نمی­شود. همچنین امکان ارائه  اطلاعات افرادی که گزارش داده اند  به کاربر متخلف وجود ندارد.

. یکسری آگهی ­های حذفی هم بعد از ویرایش حذف می­شوند زیرا یا با اشتباه اولیه دیوار منتشر شده بوده یا پس از ویرایش از نظر ناظر بررسی حذف می شود. چون از سمت دیوار به اشتباه بررسی و منتشر شده و اکنون حذف شده است، در صورتی که پولی پرداخت کرده باشد به او باز می­گردد.

کد هدیه

یکسری کاربران به دلیل اینکه کد هدیه را در فیلد مربوطه وارد نمی­کنند. با آن مشکل دارند. وقتی به کاربر کد هدیه 15000 تومانی داده می­شود صرفا در همان خدمتی که مدنظرش بوده باید کد را استفاده نمایند یعنی این کد باید استخدام و کاریابی استفاده شود.


اعتراض کاربران نسبت به پرداخت هزینه

در پاسخ افرادی که نسبت به افزایش تعرفه ها یا پرداخت هزینه شکایت دارند باید به کاربر توضیح داده شود که قوانین دیوار در راستای تجربه هر چه بهتر کاربران تدوین شده است، افزایش قیمت ها نیز برای کنترل بهتر آگهی های در جریان دیوار صورت گرفته است تا آگهی های تکراری، بی محتوا و کلاهبرداری را تا حدی کاهش دهد. اطمینان داشته باشید این هزینه های دریافت شده صرف بهبود خدمت ارائه شده می­شود و در ازای آن سرویس های بهتری از جمله کال سنتری که به تازگی راه اندازی شده است به کاربران ارائه می­شود.



Rate the quality of this page

10 of 23 people found this page helpful