چگونه روی «دیوار» آگهی بگذارم؟

برای ثبت آگهی در دیوار، کافی است دکمه "ثبت آگهی" در قسمت پایین و وسط صفحه برنامه اندرویدی دیوار و یا باکس قرمز "ثبت رایگان آگهی" در قسمت بالا و چپ صفحه وبسایت دیوار را انتخاب کنید تا وارد مراحل ثبت آگهی در دیوار شوید. مراحل ثبت آگهی در ادامه به صورت قدم به قدم توضیح داده شده‌اند.

پیشنهاد می‌کنیم پیش از ثبت آگهی ، «شرایط ثبت آگهی در دیوار» را مطالعه نمایید.


قدم اول: انتخاب دسته‌بندی مناسب

در اولین قدم و پس از ورود به صفحه ثبت آگهی، شما باید دسته‌بندی مناسب کالای موردنظر خود را انتخاب کنید. کالاهای آگهی‌شده بر روی دیوار به ده دسته‌بندی اصلی تقسیم می‌شوند که این دسته‌بندی‌ها را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید. با انتخاب هر کدام از این دسته‌بندی‌ها، زیردسته‌های آن‌ها به شما نمایش داده می‌شوند. انتخاب دقیق دسته‌بندی و زیردسته‌ها، مرتبط‌ترین خریداران را در کمترین زمان ممکن به شما می‌رساند. با انتخاب گزینه "نمایش راهنمای دسته‌بندی‌ها" در بالای صفحه، توضیحات کلی از دسته مربوطه را مشاهده خواهید کرد. هم‌چنین می‌توانید برای آشنایی هر چه بیشتر با دسته‌بندی‌ها و نحوه صحیح انتخاب آن، توضیحات مربوط به "دسته‌بندی‌های دیوار" را مطالعه فرمایید.


قدم دوم: آپلود تصویر برای آگهی

در این مرحله و پس از انتخاب دسته‌بندی مناسب، می‌توانید برای آگهی خود عکس انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که آمار نشن داده است که آگهی‌های دارای تصویر حدودا سه برابر آگهی‌های بدون تصویر بازدید دارند. شما برای هر آگهی می‌توانید تا ده عکس آپلود کنید. حجم غکس‌ها حداکثر می‌تواند 20 مگابایت باشد، و سایز آن‌ها نباید از 600 در 600 پیکسل کمتر باشد. عکس‌های انتخاب‌شده باید باکیفیت، واقعی و مطابق با قوانین درج عکس باشند. شما می‌توانید برای آشنایی هر چه بیشتر با قوانین درج عکس برای آگهی، توضیحات مربوط به "راهنمای درج تصویر برای آگهی در دیوار" را مطالعه فرمایید. 

با انتخاب گزینه "افزودن عکس"، شما می‌توانید عکس جدیدی گرفته و برای آگهی خود آپلود کنید، یا این که از تصاویر موجود در گالری خود برای این کار استفاده نمایید.


قدم سوم: انتخاب عنوان آگهی و درج توضیحات برای آگهی

حال باید برای آگهی خود عنوان انتخاب کنید. توجه داشته باشید که درج عنوان مناسب برای آگهی، در کنار انتخاب دسته‌بندی مناسب می‌تواند به پیداشدن راحت و سریع آگهی‌های شما کمک نماید. هم‌چنین دقت در تایپ عنوان و نداشتن اشتباه تایپی و املایی نیز بسیار مهم است. سعی کنید عنوان آگهی شما کوتاه، گویا و شامل توضیحات لازم باشد.

شما میتوانید در توضیحات آگهی به اطلاعات مهم در مورد آگهی خود اشاره کنید. هر موضوعی در مورد کالا یا خدمت شما که نیاز به توضیح دارد، باید در توضیحات آگهی درج شود. توجه داشته باشید که درج شماره تلفن (همراه و ثابت) در توضیحات آگهی تمامی دسته‌بندی‌ها (به جز خودرو و املاک) مجاز نیست. امکان درج لینک‌های اینترنتی نیز در توضیحات آگهی وجود ندارد و برای درج لینک‌های اینترنتی باید آگهی خود را در دسته‌بندی خدمات ثبت کنید.


قدم چهارم: درج محدوده ثبت آگهی و ویژگی‌ها

در این مرحله باید محدوده ثبت آگهی خود را انتخاب کنید. انتخاب محله برای آگهی اجباری است، و شما می‌توانید محدوده آگهی خود را پس از انتخاب گزینه محدوده آگهی، از لیست محلات و یا از طریق لوکیشن دقیق بر روی نقشه انتخاب نمایید.

نوع آگهی می‌تواند فروشی یا درخواستی باشد. شما در حالت عادی و هنگامی که می‌خواهید کالا یا خدمتی را بفروشید، نوع روشی را انتخاب خواهید کرد. اما گاهی اوقات به دنبال محصول خاصی می‌گردید و به دنبال فروشنده آن هستید، نوع آگهی را درخواستی انتخاب کنید. توجه داشته باشید که آگهی‌های درخواستی در لیست آگهی‌های اصلی (فروشی) نمایش داده نمی‌شوند و برای مشاهده آگهی‌های درخواستی، باید فیلتر درخواستی انتخاب شده باشد.

در ادامه، با توجه به دسته‌بندی انتخاب‌شده، تعدادی ویژگی درج‌شده است که انتخاب بعضی اجباری و بعضی اختیاری است. برای مثال، برای خودرو مواردی مانند سال ساخت و برندمدل، برای منزل مسکونی مواردی مانند طبقه و پارکینگ، برای گوشی موبایل مواردی مانند سازنده و ... جزو ویژگی‌هایی هستند که انتخابشان می‌تواند کاربران دیگر را در یافتن هر چه دقیق‌تر آگهی شما یاری کند. پبشنهاد ما به شما این است که تمامی ویژگی‌های موجود را انتخاب نمایید، زیرا این مسئله شما را به مشتریان مرتبط‌تر خواهد رساند و بازده آگهی شما را بیشتر خواهد کرد.

با انتخاب قیمت صفر، آگهی شما به صورت "مجانی" نمایش داده خواهد شد. اگر قیمتی برای آگهی خود انتخاب نکنید، آگهی شما "توافقی" نمایش داده خواهد شد. اما در نظر داشته باشید که تجربه نشان داده است آگهی‌هایی که قیمت دارند، نسبت به آگهی‌های توافقی و مجانی بازدید بیشتری دارند.

با انتخاب گزینه "مایلم معاوضه کنم"، هنگامی که کاربران دیگر فیلتر "معاوضه" را انتخاب کنند، آگهی شما را در لیست مشاهده خواهند کرد. هم‌چنین، عبارت "مایل به معاوضه" نیز در آگهی شما نمایش داده خواهد شد.


قدم پنجم: ثبت اطلاعات تماس

حال باید اطلاعات تماس خود را برای درج در آگهی ثبت کنید. کاربران «دیوار» از طریق این اطلاعات با شما در ارتباط خواهند بود. درج شماره همراه برای ثبت آگهی در دیوار اجباری است، و کد تایید برای ورود به دیوار نیز به همین شماره ارسال خواهد شد.

با انتخاب گزینه "چت دیوار فعال شود" کاربران می‌توانند علاوه بر تماس تلفنی و پیامکف ار طریق «چت دیوار» نیز با شما در ارتباط باشند.

البته شما می‌توانید با انتخاب گزینه "شماره تلفن در آگهی نمایش داده نشود"، شماره تماس خود را مخفی کنید که در این حالت کاربران فقط از طریق «چت دیوار» با شما در ارتباط خواهند بود.



قدم آخر: در انتظار تایید

حال آگهی شما در صف انتشار قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید وضعیت آگهی خود را از صفحه مدیریت آگهی مشاهده نمایید. در صورتی که ثبت آگهی شما رایگان نباشد، وضعیت آگهی «در انتظار پرداخت» خواهد بود. در صورتی هم که آگهی شما رد و یا تایید و منتشر شود، شما می‌توانید وضعیت آگهی را از صفحه مدیریت آگهی مشاهده کنید. 

لازم به ذکر است که شما می‌توانید در این مرحله، برای آگهی خود شماره ثابت نیز درج کنید. امکان ویرایش و حذف آگهی نیز قبل از تایید شدن وجود دارد.


ارسال بیش از حد مجاز

تعداد آگهی رایگان که در طول ماه می‌توانید در یک دسته‌بندی خاص ارسال کنید محدود است. این تعداد در دسته‌بندی‌ها و شهرهای مختلف متفاوت است. بعد از ثبت تعداد رایگان آگهی در دسته‌بندی و شهر موردنظر خود، می‌بایست "هزینه ارسال بیش از حد مجاز آگهی" را پرداخت نمایید. در صورتی که تعداد مجاز برای ثبت آگهی را رد کرده باشید، پس از ثبت نهایی آگهی خود، وضعیت آگهی شما در مدیریت آگهی به "در انتظار پرداخت" تغییر خواهد کرد و پس از پرداخت، آگهی شما در"صف انتشار" قرار خواهد گرفت.

آیا این جواب سوال شما بود؟