چت «دیوار» چیست؟
چت «دیوار» ابزاری ارتباطی بین آگهیدهنده و آگهیبیننده است که با هدف تسهیل ارتباط، کاهش مزاحمتها و افزایش معاملات ارائه شده است. صحبتهای کاربران در چت باید مربوط به آگهی خاص و در خصوص ارائه و یا دریافت کالا و خدمات مورد اشاره باشد و استفاده از آن بابت مقاصد دیگر از جمله ارتباطات خصوصی مجاز نیست.
شما میتوانید از منوی پایین صفحه، به قسمت «چت» های خود وارد شوید و یا چت جدیدی را آغاز نمایید. توجه داشته باشید که در اولین ورود به بخش چت میبایست شماره تماس خود را وارد کنید و کد تأیید دریافت شده در پیامک را وارد نمایید.
آگهیهایی که قابلیت چت را فعال کرده باشند، بر روی آگهیشان برچسب چت و یا آیکون پیام (بالن نشاندهنده گفتکو در سمت راست و پایین تصاویر آگهی ) ظاهر میگردد. با ورود به صفحه این آگهیها، مطابق تصویر زیر میتوانید علاوه بر دریافت اطلاعات تماس آگهیدهنده، از گزینه «چت» برای چت با آگهیدهنده در درون برنامه «دیوار» استفاده نمایید.
با ورود به بخش «چت» میتوانید لیست چتهایی که داشتهاید را مشاهده کنید، مکالماتی که با برچسب آگهی من مشاهده میکنید مربوط به آگهیهایی میباشند که شما بر روی «دیوار» ثبت کردهاید و سایر کاربران «چت» را برای ارتباط با شما آغاز کردهاند. همچنین در صورتی که در مورد آگهی شخص دیگری با او مکالمه داشتهاید و در حال حاضر آگهی مورد نظر حذف شده باشد در قسمت کاربر «چت» عبارت (حذف شده) درج میشود. موارد مطرح شده را میتوانید در تصویر زیر مشاهده نمایید.
شما میتوانید در هنگام ثبت آگهی و یا پس از ثبت، در قسمت ویرایش آگهی قابلیت چت «دیوار» را به آگهی خود اضافه کنید. برای این منظور، در صفحه مدیریت آگهی، گزینهی «چت دیوار فعال شود» را تیک زده و فعال نمایید. پس از این، آگهی شما با برچسب چت و یا آیکون پیام در لیست آگهیها به کاربران نمایش داده میشود و گزینهی «چت با آگهیدهنده» در بخش تماس با آگهیدهنده به کاربر پیشنهاد میشود. در این حالت، کاربران هم شماره تماس شما را مشاهده خواهند کرد و هم میتوانند از طریق چت با شما در ارتباط باشند.
اما با انتخاب گزینه "شماره تلفن در آگهی نمایش داده نشود"، شماره شما در آگهی به کاربران دیگر نمایش داده نخواهد شد و کاربران صرفا از طریق چت دیوار با شما در تماس خواهند بود. استفاده از این قابلیت، به شما کمک خواهد کرد تا از مزاحمتهای احتمالی از طریق تماس، پیامک و شبکههای اجتماعی مصون باشید. در صورت نیاز، میتوانید این مورد را نیز از طریق مدیریت آگهی و ویرایش آن نمایش داده یا مجددا مخفی کنید.
شما با ورود به بخش دیوار من، و تنظیمات و انتخاب گزینه "تنظیمات چت و نوتیفیکیشن"، صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد.
در صورتی که تمایل داشته باشید نام کاربری چت خود را تغییر دهید، میتوانید از قسمت "نام من" این کار را انجام دهید. البته تعداد تغییر نام محدود است و نمیتوان به صورت مکرر نام کاربری را در بازه زمانی کوتاه و به صورت پشت سر هم تغییر داد.
با فعال کردن گزینه "نمایش مکالمههای غیرفعال"، تمامی چتهای شما در بخش چت نمایش داده خواهند شد. اما اگر این گزینه را غیرفعال کنید، صرفا مکالمههای جدید و مربوط به آگهیهای فعال به شما نمایش داده میشوند.
سه گزینه بعدی یعنی "نمایش نوتیفیکیشنها"، "پخش صدای نوتیفیکیشنها" و لرزش هنگام دریافت نوتیفیکیشنها" به شما این امکان را میدهند که بنا به تمایل خود، نحوه دریافت اعلانهای چت دیوار را تنظیم کنید.
یا غیرفعال کردن گزینه "نمایش مکالمههای مسدودشده"، آن دسته از چتهایی که در آنها پیامدهنده را بلاک کردهاید، دیگر در سابقه چت شما نمایش داده نمیشوند.
شما میتوانید پس از ورود به بخش چت، برای حذف کردن سابقه مربوط به آن چت از لیست چتهای خود اقدام کنید. برای این کار، با نگه داشتن دست خود بر روی آن چت در لیست چتها، گزینه "حذف و اتمام مکالمه" در پایین صفحه نمایش داده خواهد شد که میتوانید با کلیک بر روی آن و فشردن دکمه "بله، حذف کن"، چت موردنظر را از لیست چتهای خود حذف نمائید.
هر گاه با کاربری فقط از طریق چت در ارتباط هستید و شماره تماسی از وی ندارید، حتما قبل از انجام معامله و پرداخت یا دریافت وجه شماره وی را گرفته و ذخیره کنید زیرا متاسفانه در صورت حذف آگهی، به هیچ عنوان امکان دسترسی به کاربر از طریق چت وجود ندارد، زیرا چت مربوط به آگهی حذفشده غیرفعال میشود.
در صورت ایجاد مزاحمت از سوی سایر کاربران میتوانید آنها را بلاک کنید تا دیگر نتوانند برای شما پیامی ارسال نمایند. برای این کار در هر زمان که مایل بودید با لمس سه نقطه در قسمت بالایی «چت»، میتوانید کاربر مورد نظر را مسدود نمایید. در صورتی که کاربر را مسدود نمودید، وی به هیچ عنوان قادر نخواهد بود از طریق چت به شما پیام دهد و دیگر نیازی به تماس با پشتیبانی نیست، زیرا در صورتی که تعداد مسدودیهای کاربر خاطی به حد معینی برسد، وی توسط سیستم مسدود خواهد شد و به هیچ عنوان امکان چت در دیوار را نخواهد داشت.
شما میتوانید مجددا با ورود به چت خود با کاربر مسدودشده و با لمس دکمه قرمز «لغو مسدودی» یا سه نقطهی بالا، کاربر بلاک شده را از حالت مسدود شده خارج نمایید.
گاهی اوقات به دلیل رعایت نکردن قوانین چت دیوار، ممکن است حساب کاربری تعلیق یا مسدود شده باشد. تعلیق چت، موقتی است و بسته به نوع تخلف ممکن است رفع آن به مدت یک، سه، هفت یا سی روز طول بکشد. اما مسدودی چت دائمی است و در این حالت کاربر دیگر قادر نخواهد بود از چت دیوار استفاده کند. قوانین مربوط به چت و نحوه استفاده از آن در مقاله «قوانین استفاده از چت دیوار چیست» وجود دارد و میتوانید با مراجعه به آن، با قوانین و مقررات موجود بیشتر آشنا شوید. لازم به ذکر است که دلیل مسدودی یا تعلیق و مدت زمان تعلیق چت از طریق پستچی چت دیوار برای کاربر ارسال میشود.